Alcudia ja Porto Cristo

Heips!
Kävimme 2 viikkoa sitten porukalla kokkiopiskelijoiden ja lähihoitaja opiskelijan kanssa Alcudiassa saaren pohjoispuolella. Menimme ensin bussilla hotelliltamme Palmaan ja Palman bussiasemalla vaihdomme bussiin, joka meni Alcudiaan. Matka Palmasta Alcudiaan kesti vähän reilun tunnin. Alcudiassa kävimme ensin syömässä ja loppupäivän pyhitimme rannalla makoiluun, sillä Alcudian ranta on aivan eriluokkaa kuik tämä lähellämme sijaitseva Palmanovan ranta. Alcudian hiekkaranta on saaren suurimpia ja hiekka aivan valkoista ja vesi niin kirkasta ja turkoosia. Meressä pystyy kahlaamaan todella kauas rannasta. Alcudia on rauhallinen ja todella kaunis kohde.

Viime viikonloppuna Riia kävi lähihoitaja opiskelijoiden kanssa tutustumassa Porto Cristoon ja siellä sijaitseviin tippukiviluoliin. Ensin bussilla Palmaan (2,50€) ja sitten Palmasta Porto Cristoon bussilla (16€ edestakaisin). Bussi jätti meidät tippukiviluolien eteen ja menimme ensimmäiseksi opastetulle kierrokselle Drachin tippukiviluolaan, kierros maksoi 15€. Kävelimme oppaan perässä ja räpsimme paljon kuvia ja kierros huipentui musiikki esitykseen, jossa suotuvene kulki maanalaisella järvellä ja soittajat soittivat siellä. Akustiikka tippukiviluolassa oli todella hyvä. Pääsimme myös itse soutuveneen kyydissä pois luolasta.

Tippukiviluolien jälkeen lähdimme tutustumaan Porto Cristoon, joka on pieni ja idyllinen satama kaupunki. Porto Cristossa on myös Majorica helmien tehtaan myymälä, jossa pääsimme tutustumaan miten perinteiset Mallorca tuliaiset eli Majorica helmet valmistetaan.

Eilen Riia kävi toisen kokkiopiskelijan kanssa tutustumassa Palman vanhaankaupunkiin.